Büyükçekmece’de bir meslek lisesinde, 16 yaşındaki B.Y.Y., bir bilim kurgu oyunu tutkunuydu. Okulda, oyun karakterine uygun kıyafetler ve suç materyalleri içeren bir çantayla geldi. Çantasındaki bıçak, çekiç ve balta gibi kesici aletleri arkadaşlarına gösterdi, ancak dalga geçilmesi sonucu dışlandığını hissetti. Ardından okul müdür yardımcısının odasına yöneldi. Devamsızlığı nedeniyle “Devamsızlığı nasıl sildirebilirim?” diye konuştuğu sırada öfke patlaması yaşadı ve yanında getirdiği bıçakla müdür yardımcısını yaraladı. Neyse ki, saldırı ölümcül olmadı. Öğrenci, ifadesinde, şiddet eylemini bilim kurgu oyunundan etkilenerek gerçekleştirdiğini ve öfke patlaması yaşadığını belirtti. Olayın ardından öğrenci tutuklandı.

Öğrencilerden Sokak Hayvanlarına Destek Öğrencilerden Sokak Hayvanlarına Destek

Dijital Dünyanın Tehditleri ve Siber Manipülasyon Riski

Uzmanlar, dijital dünyadaki tehlikelerin giderek arttığına dikkat çekiyor. Oyun platformlarının, özellikle çocuklar üzerinde ciddi etkiler yarattığını vurgulayan Gökhan Say, oyunların büyük kısmında şiddet ve suç unsurlarının bulunduğunu belirtti. Günümüzde en popüler oyunların çoğunda şiddet barındığı ve bunun çocuklar üzerinde olumsuz etkiler yarattığı ifade ediliyor. Ayrıca, yapay zekanın ve sanal gerçeklik oyunlarının daha yaygın hale gelmesiyle, çocukların dijital ve gerçek dünyalar arasındaki farkı ayırt etmekte zorlandığı belirtiliyor. Say, internetin karanlık köşelerinden suç örgütlerinin oyunlar ve sosyal medya aracılığıyla çocukları manipüle etme çabalarının arttığını, bunun da büyük bir tehlike oluşturduğunu vurguladı.